הנהלת חשבונות לעסק במיקור חוץ: למי זה מתאים?

הנהלת חשבונות לעסק

הנהלת חשבונות לעסק היא הבסיס להתנהלות הפיננסית של כל חברה ועסק. כדי לחסוך בזמן ובמשאבים על הקמת מחלקה לנושא בתוך העסק ועדיין לקבל שירות מעולה, תוכלו ליהנות מהנהלת חשבונות לעסק במיקור חוץ.

כל חברה ובית עסק, חייבים בניהול חשבונות, כדי לתפעל את כל הצד הפיננסי של הארגון וכדי לעמוד בדרישות החוק ובחובות המיסוי. למעשה, הנהלת חשבונות נכונה, היא המפתח לבניית העסק, להתנהלות נכונה, לצמיחה ולשגשוג.

הנהלת החשבונות אמונה על רישום ההוצאות וההכנסות של העסק, על חישוב שיעורי המס שיש לשלם ועל הגשת הדו"חות התקופתיים לרשויות, על חישוב משכורות העובדים, התשלומים לספקים, ייצוג הנהלת החברה בפני הרשויות ועוד.

הסתייעות בהנהלת חשבונות לעסק, מהווה גם דרך טובה לייעל את ההתנהלות הכלכלית בעסק ולחסוך בהוצאות ובעלויות מיותרות.

הנהלת חשבונות במיקור חוץ

הנהלת חשבונות, יכולה לפעול במחלקה בתוך העסק, כשהעובדים בה הם שכירים במשרה מלאה או חלקית, אך ניתן לקבל את השירות גם מבחוץ, ממשרדי ראיית חשבון, המספקים שירות הנהלת חשבונות למגוון של עסקים.

בעוד שמחלקת הנהלת חשבונות פנימית מתאימה יותר לתאגידים ולחברות גדולות, לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, עדיף לקבל את השירות במיקור חוץ. סיבה אחת היא העלויות הנמוכות יותר וסיבה נוספת היא, שמשרד המספק שירותי הנהלת חשבונות למגוון של לקוחות, מעסיק, מטבע הדברים, מגוון של אנשי מקצוע כמו רואי חשבון, יועצי מס, מנהלי חשבונות וחשבי שכר, ברמה גבוהה.

בנוסף, המשרד המספק את שירותי הנהלת החשבונות, מנהל קשר רציף עם גופים כמו רשות המיסים והמוסד לביטוח לאומי ויכול לספק ללקוח רמת עדכון ואיתור של ליקויים, בזמן אמת. גילוי מאוחר של ליקויים, יש לדעת, עלול להביא לתשלומי ריביות וקנסות מיותרים.

שירותי הנהלת החשבונות כוללים: ניהול כספים, מיסוי, חשבות שכר וטיפול במשכורות העובדים, הכנת תוכניות עסקיות, ליווי וייעוץ עסקי ועוד. לכל לקוח מתמנה נציג, המלווה אותו בעבודה השוטפת בצורה מקוונת, כאשר כל הפעילות בפיקוח צוות הביקורת במשרד. אחת לתקופה, על פי צורכי הלקוח, נערכות פגישות אישיות, לניתוח הפעילות העסקית ולייעוץ בהחלטות ובתוכניות לעתיד.

היתרונות של הנהלת חשבונות לעסק קטן ובינוני

שירותי הנהלת חשבונות במיקור חוץ, מתאימים כאמור לעסקים הקטנים יותר, או לכל עסק שהיקף פעילותו, אינו מצדיק השקעת זמן ומשאבים בהכשרת והעסקת מנהל חשבונות פנימי. מאידך, השירות יכול להתאים גם כפתרון זמני עבור עסק גדול יותר, שמנהלת החשבונות שלו יצאה למשל לחופשת לידה.

היתרון המשמעותי של השירות עבור עסק קטן, הוא כאמור עלותו, הנמוכה מזו של הכשרת והעסקת עובד, במשרה מלאה או אף חלקית וכן הפיקוח המתמיד על הפעילות, על ידי רואה חשבון. הלקוח אינו נדרש להגיע למשרדי החברה המספקת את השירות וניתן אף לבצע את ההתקשרות הראשונית, בשיחת טלפון.

יתרון נוסף בקבלת שירות חיצוני לעסק קטן, הוא החיסכון בזמן ובאנרגיה המתאפשר לבעליו, כדי להתפנות לעסוק בתחומים הרבים האחרים, הכרוכים בניהול העסק.

הנהלת חשבונות לעסק קטן, מתבצעת לרוב פיזית במשרד המספק את השירות, באמצעות תוכנה השייכת למשרד, אך ניתן לקבל את השירות גם בבית העסק עצמו, למשך זמנים מוגדרים במהלך השבוע או החודש ובאמצעות תוכנה השייכת לבית העסק.

שירות בהתאמה אישית

לפני ההתקשרות עם ספק שירותי הנהלת חשבונות, יש לבצע תיאום ציפיות בין שני הצדדים. נותן השירות, צריך להתאים את שירותיו לצורכי הלקוח ולהיקף הפעילות שהוא זקוק לה. יש להחליט באותו מעמד גם על תדירות שליחת החומרים והאם השירות יסופק מרחוק, או בביקור פיזי בבית העסק.

הנהלת חשבונות לעסקים קטנים, יכולה לכלול בדיקה של מסמכי החברה (קבלות, חשבוניות ספקים וכדומה) וקליטת החשבוניות למערכת הפיננסית, ניהול הספרים והפקת מאזנים תקופתיים, עבודה מול הבנקים וחברות האשראי, הפקת תשלומי דו"חות חודשיים לרשויות ועוד, הכול בהתאם לצרכים הספציפיים, לגודל ולהיקף הפעילות של העסק.

בנוסף על כל אלה, שירות איכותי, יכול לסייע לבעל העסק הקטן בשמירה על הסדר והארגון, בכל הנוגע לחבויות מס ודיווחים לרשויות, למניעת הסתבכויות, לשקף לו את מצבו הכלכלי של העסק, כדי לאפשר לו להגיע להחלטות העסקיות הנכונות, שיביאו לתנופה ולצמיחה של העסק.

מחפשים הנהלת חשבונות לעסק? מצאתם, פיינאלי קונטרול!

חברת פיינאלי קונטרול הינה חברה המתמחה במתן שירותי ניהול פיננסי אסטרטגי לעסקים. החברה מספקת מגוון שירותים פיננסים הכוללים שירותי ניהול כספים, הנהלת חשבונות, ליווי פיננסי ועסקי, ניהול סיכונים, ליווי ברכישות ומיזוגים, בדיקות נאותות, הערכות שווי ועוד. לחצו כאן להשארת פרטי התקשרות ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי, בהצלחה!

תוכן עניינים
Picture of יוליה לוי
יוליה לוי

מומחית לניהול פיננסי אסטרטגי והשבחת חברות

תכנים פיננסיים מרתקים מחכים לך בניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן